Din portofoliul englehARdT collection fac parte opere ale pictorilor: Lucian Grigorescu, Nicolae Tonitza, Ștefan Luchian, Bogdan Mihai Radu, Dumitru Macovei, Liciu Lucian, Eugen Raportoru
În cadrul Capsulei de artă, prima tânăra artistă care expune este Giulia Mara Gaga, cu 5 lucrări
O operă de artă poate aduce o profitabilitate de 10-15% anual
După 10 ani, o lucrare poate valora și de 10-20 de ori mai mult
La începutul lunii aprilie s-a lansat Galeria de artă englehARdT collection, un proiect dedicat 100% artei românești și totodată o platformă online de promovare și susținere a pictorilor români contemporani.
Cristina Tarasevici și Vlad Elias, doi antreprenori români iubitori de artă românească, au investit 10.000 euro în realizarea englehARdT collection, iar investițiile în operele de artă din patrimoniul galeriei au o valoare de 100.000 euro.
“Galeria va funcționa exclusiv online, deoarece este mediul care asigură cea mai mare vizibilitate operelor, iar unul din scopurile noastre este să familiarizam publicul larg cu mediul de artă. Cu alte cuvinte vrem să promovam valorile românești din acest mediu cultural tuturor românilor, astfel încât să nu rămână doar o nișă care se adresează pasionaților, cunoscătorilor sau colecționarilor.
Există un principiu care spune că nu are cum să iți placă ceva, dacă nu știi că acel ceva există. Rolul nostru este de a iniția în artă, de a arătă că arta românească există, că valoarea românească autentică există și este disponibilă. Punctual, galeria vă organiza expoziții în offline, în cadrul unor evenimente publice sau private, existând posibilitatea de a închiria unele opere”, spun Cristina Tarasevici și Vlad Elias.
Capsula de artă din cadrul proiectului are rolul de a promova și susține tinerii artiști și pictorii români contemporani, astfel încât să beneficieze de o platformă online care să le facă cunoscută arta. Tot aici este și locul în care iubitorii de artă pot să își înceapă sau să își completeze colecția, de care să se bucure în fiecare zi și pe care să o lase moștenire generațiilor viitoare.
Pentru selecția tinerelor speranțe în materie de pictură avem două criterii relativ simple: talent și rezultate. De exemplu, în cadrul Capsulei de artă – Volumul I, am selectat-o pe Giulia Mara Gaga pe baza talentului, dar mai ales pe baza originalității și simplității creative de care dă dovada. Tot în cadrul Capsulei de artă – Volumul I, vor fi prezenți 3 dintre cei mai buni elevi ai Liceului Nicolae Tonitza”, spune Vlad Elias, co-fondatorul Galeriei online de artă englehARdT collection.
“Din punctul nostru de vedere, tot proiectul este nou ca și concept, și aici vrem să punctăm latura educațională în care publicul larg este familiarizat cu artiștii români consacrați și cu lucrări de artă deosebite prin prisma patrimoniului expozițional care nu este la vânzare. A doua latură, de care suntem foarte mândri, este Capsula de artă prin care sprijinim tinerele talente, iar în același timp oferim posibilitatea clienților să achiziționeze lucrări de artă originale. Aici văd beneficiul cel mai mare pentru public, în sensul în care beneficiază de lucrări autentice, cu o valoare reală, care le înfrumusețează casele și le bucură sufletul”, spune Cristina Tarasevici, co-fondatorea Galeriei online de artă englehARdT collection.
În cadrul Patrimoniului expozițional, colecția numără 26 de lucrări, de la pictură, grafică, carte sau documente istorice, printre care se numără: Fantoma din bibliotecă, o lucrare extrem de apreciată a pictorului Bogdan Mihai Radu, o superbă lucrare de la Nicolae Tonitza, Femeie îmbăindu-se, executată în guașă și laviu pe hârtie, dar și o lucrare rară, se poate spune chiar religioasă, proiectul picturii Bisericii Amzei, semnat de Ștefan Luchian, Constantin Artachino și Nicolae Grimani.
La capitolul documente, Galeria de artă englehARdT collection se mândrește cu un document semnat de George Coșbuc, în care este scris simplu “Astăzi am luat 10 lei. 7 oct 1910”, dar și o scrisoare de Alexandru Dobrogeanu Gherea, scrisă din închisoare către Radu Rosetti, avocat și scriitor. Finalul scrisorii, deși scrisă în 1917, are un final apoteotic și tratează un subiect de veșnică contemporaneitate “În privința onorariului ne vom înțelege”.